Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu - shmyo@gelisim.edu.tr
Memnuniyet ve Şikayetleriniz için   İGÜMER
 Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu - shmyo@gelisim.edu.tr

Ameliyathane Hizmetleri








 Covid-19 ve Uzaktan Eğitim


İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) Öğr. Gör. Sibel Haklı, yüz yüze öğrenmenin yerini tutmasa da uzaktan eğitimin de sağlayabileceği avantajlar olduğunu belirtti ve bununla ilgili öğrencilere bazı tavsiyelerde bulundu.


Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19), ilk olarak Çin’in Vuhan Eyaleti’nde Aralık ayının sonlarında solunum yolu belirtileri (ateş, öksürük, nefes darlığı) gelişen bir grup hastada yapılan araştırmalar sonucunda 13 Ocak 2020’de tanımlanan bir virüsün yol açtığı hastalıktır. Hastaların solunum parçacıkları ve kirlenmiş yüzeylere dokunulduktan sonra ellerin yıkanmadan yüz, göz, burun veya ağza götürülmesi ile virüs alınabilir.

Öğr. Gör. Sibel Haklı, bulaşı azaltmak, sağlığı korumak amacıyla diğer üniversitelerin de izlediği benzer bir yöntemle, İstanbul Gelişim Üniversitesi Mart 2020’den itibaren yüz yüze derslerden çevrimiçi derslere geçiş yaptığını belirtti. Her ne kadar teknoloji ile daha barışık bir kuşak olsa da bu süreçte, evden eğitime devam etmekte zorlanma durumu ile karşılaşılabilir.

Öğrencinin dikkati; aile üyeleri, yiyecekler, evcil hayvan, televizyon ve sosyal medya gibi çeşitli faktörler tarafından kolayca dağılabilir. Bir yandan COVID-19 ile ilgili kaygılarınızla mücadele ederken, motive veya üretken hissetmek mümkün olmayabilir. Evden eğitim alma ve odaklanmayı sürdürmek öğrencileri zorlayabilir.

Haklı, her ne kadar yüz yüze öğrenmenin yerini tutmasa da uzaktan eğitimin de sağlayabileceği bazı avantajları da vardır, bu sürece rahatlıkla uyum sağlanabileceğine dikkat çekti. Başlangıçta dezavantajlı görünen bu durumu, esnek bir çalışma ortamıyla, öğrencinin kendisini eksik olduğunu bildiği ders konularında, daha çok gelişme gösterecek şekilde, avantaja çevirebilmek de mümkündür. Sanal dersleri düzenli olarak takip etmek, eğitimi destekleyici diğer kaynaklardan ders çalışmak ve kitap okumak, denetim ve kontrol sahibi olma hissini de arttıracaktır. Geçici de olsa, yeni öğrenme ortamına uyum sağlama becerisini geliştirmek, öğrencinin psikolojik iyi oluş halini de destekleyecektir. Akademik açıdan gelişmeyi devam ettirebilmek ve ders konularının birikmesini önleyip, daha zorlayıcı gelmesinin önüne geçmek için öğrencilere minik bazı ipuçları:

*Evden sınıfa gidiyormuş gibi bir düzen oluşturulabilir. Gün planlanarak, uyanmak, kahvaltı etmek ve giyinmek için bir zaman belirlenebilir. Program her seferinde az sayıdaki belli şeylere odaklanabilecek şekilde ayarlanmalıdır.
*Çalışma alanı ile dinlenme alanı arasında fiziksel bir sınır oluşturmak, evden eğitim alırken odaklanmaya destek olabilir. Bunun için aile üyelerinizden destek alabilirsiniz.
*Dersleri canlı takip etmek, zamanı planlandırmaya da yardımcı olacaktır. Bu noktada siz öğrencilerimizin motivasyonlarını yüksek tutması ve öz disiplin sahibi olarak motivasyon göstermesi çok önemlidir. Bu durumu, yetişkin yaşamının gerektirdiği sorumluluk sergileyebilmenin bir ‘demosu’ olarak da düşünülebiliriz.
*Dersleri, canlı ders saatlerinde, düzenli olarak aktif katılımla takip etmeye özen gösterilmeli. Aktif katılım ile, canlı ders sırasında anlaşılmayan yerleri sorup netleştirme, anlık geribildirim alabilme ve konuyla ilgili sınıf içi tartışmaları takip edebilme fırsatı da olacaktır. Ayrıca, düşünceleri sanal ortamda söz isteyerek ya da yazarak ifade etmek, sınıf ortamında yüz yüze paylaşmaktan daha rahat gelebilir.
*Canlı ders saatlerinde dikkatin dağılmasını önlemek için telefonunuzu bir kenara bırakmak, mesajlardan ve sosyal medyadan gelen bildirimleri kapatmak, sanal oyunlarla ilgilenmemek, başka işlerle meşgul olmamak önemlidir. Canlı dersler sırasında not almak, dikkati derse yönlendirmeye yardımcı olabilir.
*Çalışılması gereken dersleri ya da bitirilmesi gereken ödevleri, her gün tamamlayabilecek şekilde küçük görevlere bölünebilir. Büyük bir görevi daha küçük parçalara bölmek, işleri daha kolay baş edebilecek hale getirebilir ve onları bitirmek için daha motive olmaya yardımcı olabilir.
*Gün içinde sosyalleşme için de plan yapmak, çalışmaya odaklanmayı arttırabilir. Gün içerisinde daha az üretken olunduğu fark edilen saatler, aile üyeleriyle zaman geçirmek, telefonla ya da görüntülü sohbet yoluyla arkadaşlarla görüşmek için ayarlanabilir. Sosyal izolasyonu ihmal etmeyecek şekilde iyi hissedilen faaliyetlere de zaman ayırılmalı.
*Dersler için gerekli dokümanlar ve videolar, sisteme eklendiğinde bunları, ne kadar sürede veya kaç kez tekrar edileceği öğrencinin kişisel tercihlerine ve zaman yönetimine bağlıdır.
İlgili ipuçlarını kullanarak, olağandışı işleyiş gerektiren bu süreçte, uzaktan eğitimden olabildiği kadar çok faydayı sağlamaya gayret edin.

Öğrencilerimizin, öncelikle kendilerini, sevdiklerini korumaya özen göstererek, bu uzaktan yeni öğrenme ortamını eğlenceli bir formada da çevirerek, en yüksek fayda sağlamaya yönelik bir motivasyon sergileyeceğini biliyoruz. Sağlıklı günler..