15 Ocak 2021 Cuma
Moda Sektöründe Gözlük
İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) Optisyenlik Program Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Sinem Gürkan Aydın, gözlüğün moda sektöründe yer alışına dikkat çekti.
Dr. Öğr. Üyesi Sinem Gürkan Aydın, moda kelimesinin latinceden türetildiğini; birçok dillerde farklı tanımlar yapıldığını; Türk Dil Kurumu tarafından da tanımlama yapıldığını belirtti.
Dr. Öğr. Üyesi Sinem Gürkan Aydın, modada gözlüğün yer edinmesi ile ilgili ifadelerine şöyle devam etti:
“Önceki yıllarda belirli sayıda koleksiyon hazırlanan ve beğeniye sunan moda sektörü günümüzde modaya ilginin artması, stil tasarım gibi konuların revaçta olmasıyla yılda sezon sayısını artırarak birçok kez koleksiyon çıkarmaya başlamıştır. Bununla beraber aksesuarların tamamlayıcı olarak kullanılması, çok fazla seçenek ve günlük kendini nasıl hissettiğine göre istediğini giyebilme imkanı sundu. Bu durum günümüzde gözlükler için de geçerli hale gelmiş ve günlük aksessuar olarak kullanımı artmıştır. Son yıllarda farklı tasarımları ile dikkat çeken gözlükler artık gardırobumuzda kendine bir bölüm edindi. Her yıl gözlüksektörüde yeni modeller üretip tüketicilerin beğenisine sunmaya başladı. Öyle ki klasiklerden renklilere, köşeli çerçevelerden yuvarlak çerçeverelere, renkli camlara kadar yüzlerce çeşit gözlükler raflarda yerini almış durumdadır. Modanın çıkış nedeninin altında farklı olma isteğinin yattığını baz alınarak günlük kıyafete göre gözlük seçimide önemli hale gelmiştir. Moda sektöründe kendine hatırı sayılır yer edinen gözlük kullanımı sadece aksesuar olarak değil göz sağlığı için de kullanılmalıdır. Ayrıca gözlük satın almaları mutlaka Sağlık Bakanlığının onay verdiği optik mağazalarından uzman doktor tavsiyesiyle olmalıdır”