Bunun sonucunda, klinik odyoloji doğdu ve rehabilitasyona ihtiyaç duyan birçok genç ve sağlıklı bireye yardımcı olmak için resmileştirildi. Psikoakustik araştırmalara yönelik geleneksel yaklaşımların ötesine geçen araştırmacılar, odaklarını bu hizmet üyeleri için konuşma ve işitme rehabilitasyonu ihtiyacını ele almak için işitme anlayışlarını uygulamaya kaydırdılar. O zamanlarda, Northwestern Üniversitesi zaten bir Yeniden Konuşma Eğitim Departmanı işletiyordu. Bu doktora programından mezun olanlardan biri de odyolojinin büyükbabası olarak kabul edilen Dr. Raymond Carhart'tır. Dr. Carhart, tezinin ardından orada kaldı ve konuşma odyometrisi için klinik yöntemler oluşturmaya başladı.
Konuşma anlamayı iyileştirmeye yönelik bu odaklanmayla, Northwestern Üniversitesi'ndeki program, işitme kayıplı askerlerin rehabilitasyonu görevini üstlenmek için iyi bir konuma sahipti. Gerçekten de, klinik 1944 yılına kadar 4.500'den fazla hastayı tedavi etmişti ve Gaziler İdaresi'nden (VA) işitme bozukluklarına yönelik tedaviler geliştirmek için destek aldı. Konuşmayı anlamakta güçlük çeken birçok genç üyeyle, Dr. Carhart, 1946'da Northwestern Üniversitesi'nde ilk akademik odyoloji programının oluşturulmasında etkili oldu. Bu program, Dr. James Jerger gibi odyoloji alanında birçok kurucu klinisyen ve araştırmacı yetiştirdi. Odyoloji programları, mevcut öğrenciler için temel eğitim merkezleridir ve geleceğin odyologlarının, kariyerleri boyunca hastalar için en iyi sonuçları elde etmek için rutin olarak kanıta dayalı uygulamayı ve iyi klinik akıl yürütmeyi kullanmalarını sağlamak için mükemmel klinik eğitmenler gerektirir.
Kaynak
Northwestern.edu. (2019) “History.” Northwestern University
Center for Audiology, Speech, Language, and Learning (accessed August
4, 2021).
Öğr. Gör. Hilal Nur Ficil