Dünya sağlık için Hareket Et Günü

Dünya sağlık için Hareket Et Günü

13.05.2019 Pzt 12:34

İstanbul Gelişim Üniversitesi (İGÜ), Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO), Fizyoterapi Program Başkanı Öğr. Gör. Tuğçe Yılmaz, Dünya Sağlık için Hareket Et Günü hakkında konuştu.

İGÜ SHMYO Dünya Sağlık için Hareket Et
"Fiziksel aktivite, enerji harcaması gerektiren iskelet kaslarının ürettiği herhangi bir bedensel hareket olarak tanımlandığını ifade eden Öğr. Gör. Tuğçe Yılmaz, "Fiziksel aktivite, gündüz veya gecenin herhangi bir saatinde gerçekleştirilen herhangi bir yoğunluktaki tüm aktiviteleri kapsar. Günlük aktiviteye entegre egzersiz ve tesadüfi aktiviteleri içerir" dedi.

Öğr. Gör. Tuğçe Yılmaz, "10 Mayıs Dünya Sağlık Örgütü tarafından bulaşıcı olmayan hastalıkların önlenmesinde fiziksel aktivitenin yararları konusunda toplum bilincini oluşturmak, iyi uygulamalara dikkat çekmek ve fiziksel aktivitenin yararlarını savunmak, yaşamın her alanında ve her yerde (okul, ev, işyeri) toplum genelinde fiziksel aktiviteye katılımı arttırmak, sağlıklı davranışları ve yaşam tarzlarını teşvik etmek için 'Sağlık için Hareket Et Günü' olarak kabul edilmiştir. Bu amaçla 10 Mayıs her yıl illerimizde düzenlenen çeşitli etkinliklerle kutlanmaktadır" dedi.

"Fiziksel aktivite için dikkat etmeniz gereken iki şey var: ne kadar hareket ettiğiniz ve ne kadar kuvvetli hareket ettiğiniz. İdeal olarak, günde 10 bin adım ve haftada 150 dakika orta ila kuvvetli fiziksel aktivite hedeflemeliyiz. Bu amaçla fiziksel aktiviteyi artırabilmek için şunlar yapılabilir:

-Asansör yerine merdivenleri kullan
-Ön kapıdan uzağa park edin
-Oturmak yerine ayakta durun (bu daha fazla kalori yakar)
-Öğle tatilinde bir gezintiye çık
-Sürüş yerine gideceğiniz yere yürüyün veya bisiklet sürün
-TV izlerken sabit bir bisiklete binin.
- Molalar sırasında karın egzersizi, postür egzersizleri, şınav veya basitçe ayağa kalkıp dolaşmak
-Çocuklarınızla dışarıda oynayın"

"Bir seferde en az 10 dakikalık bir aktivite yaptığınızdan emin olun, kısa süreli aktivite patlamaları aynı sağlık yararlarına sahip olmayacaktır. Örneğin, işten önce ve sonra 10 dakika boyunca yürümek ya da öğle yemeğinde 10 dakikalık bir yürüyüş eklemek haftalık hedefinize katkıda bulunabilir. Yüzün, yoga dersine katılın, bahçe işleri yapın ya da ağırlık kaldırın. Her zaman hazır olmak için, arabada ve ofiste rahat kıyafetler ve bir çift yürüyüş ya da koşu ayakkabısı bulundurun"
 
"Fiziksel aktivitenin arttırılması sadece bireysel değil toplumsal bir sorun olup toplum tabanlı, çok sektörlü, multidisipliner ve kültürel yaklaşım ile değerlendirilmesi gerekir. Bu sebeple toplumun obezite ile mücadele konusunda bilgi düzeyini artırmak, yeterli ve dengeli beslenme ve düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı kazanmasını desteklemek ve böylece ülkemizde obezite görülme sıklığını azaltmak amacıyla Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı oluşturulmuştur. Program ile ilgili Başbakanlık Genelgesi 29.09.2010 tarih ve 27714 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir"

Adres

Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Telefon

0212 422 70 00

Fax

0212 422 74 01