Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu - shmyo@gelisim.edu.tr

Odyometri








 Yaşça Büyük Çocuklarda Dil Kazanımı İçin Oyun Temelli Yaklaşımları Kullanma


Oyun temelli etkinlikler sadece yaşça küçük çocuklar için değildir. Oyun temelli etkinlikler, video oyunlarının ve sporun ötesine geçerek yaşça büyük çocuklarda bir kıvılcım oluşturmaktadır.


Daha büyük bir çocuğun hayal gücünü oyun yoluyla yakalamak motivasyonu, katılımı ve genellemeyi geliştirmeye yardımcı olabilir.
Dramatik oyunlar, yapıcı ve keşifsel oyun ilkokul, ortaokul ve hatta lise öğrencileri için dil kazanımı yönünde iyi sonuç verebilir. Claudia Doan’a göre bu tür dersler motive edici, anlamlı, akılda kalıcı kuralları altındandır ve genellemeyi arttırırlar.
 
Yine Claudia Doan’a göre yaşça büyük çocukların ilgisini çeken oturum türlerinden biri dramatik oyundur.
 
Dramatik oyun: Rüya gibi bir iş görüşmesi
 
Yaşça büyük çocuğa gelecekteki yapmak istediği işi sorulur. Eğitim ve hayallerindeki işe girme gereksinimleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için dil açısından zengin bir çevrimiçi araştırma yaptıktan sonra, sahte bir röportaj ayarlanır.
 
Bu iş görüşmesi rolü, öğrencilerin mesleğe ilişkin kelimeleri genelleştirmelerine, ‘Nerede, nasıl, ne zaman’ gibi soruları cevaplanmalarına, sözlü dil becerilerini geliştirmelerine, konuşma sırasında konuşma üretimini geliştirmelerine ve pragmatik dil becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.

Kaynak:
 
https://www.asha.org/